Derin Karanlık (Pitch Black) filmiyle farkında olmadan David Twohy'nin Riddick serisine başlamıştım. Derin Karanlık ile ilgili blog için şuradan:
Bu noktadan sonra, Derin Karanlık'ı izlediğinizi, filmin sonunu, kurtulanları bildiğinizi varsayıyorum.
Riddick, iki kişiyi kurtarmıştır, İmam ve Jack! Derin Karanlık yazımda ele almadığım bir noktaydı bu imam konusu. Din sembolizminde bu sefer bir imam var! Derin Karanlık'ta söz edilen Yeni Mekke gezegeni peşinde.
Ani-Matrix serisinden tanıdığımız Peter Chung bu sefer Riddick Günlükleri: Derin Öfke'de yönetmen koltuğunda oturuyor.David Twohy'nin öyküsünü ekrana yansıtıyor. Bu film de bir animasyon olmakla birlikte, kurutuluştan sonra karşılaştıkları tuhaf bir uzay mekiğine alınıyorlar. Bu uzay mekiğinin sahibi kelle avcısı olmakla birlikte para ödülü peşinde değil! Evrenin en çok aranan insanlarını bir teknikle vücutları donduruyor ve beyinleri açık kalıyor. Riddick ve arkadaşları kendilerini bu tuhaf insanların ellerinde bulurlar ve yeni bir kurtuluş mücadelesi başlar!
Bu animasyonda en çok önemsiz görünen bir sahne hoşuma gitti; "Killer of Man Furya".
Derin Karanlık ile kötü bir başlangıç yapan Riddick, güzel bir hikayeye doğru gidiyor sanki. Riddick'in gözler malumunuz zifiri karanlıkta çok iyi görebiliyor ve Riddick'i yine karanlıklar içinde bırakmaya çalışıyorlar. Aydınlık ile karanlığın amansız mücadelesi gibi... İyi ve kötü sembolizmi üzerinden konuyu işlediğimiz zaman, ilkte Riddick'İn acımasız bir katil olduğunu sanıyorduk. Karanlık içindeki Aydınlık -Yin Yang- üzerine kurulu bir seri gibi duruyor.
Son
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Söz sende